top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תIlona Porat

מסיבת יום הולדת פיראטים

עודכן: 8 בינו׳ 2022

מסיבת פיראטים בקלי קלות, בעלות מינימלית.



מי הם הפיראטים ולמה הם מרתקים כל כך את הילדים?


אני לא לגמרי יודעת מה כל כך מרתק בפיראטים, אבל ילדים רבים (בייחוד בנים, אך לא רק) נמשכים אליהם בגיל צעיר. אולי זה חוש ההרפתקנות חסרת המעצורים או הכמיהה למציאת אוצר באמצעות מפות עתיקות, או אולי ההפלגה בספינה גדולה ומפחידה בלב הים? משהו בפיראטים מרתק את הילדים, ומסיבת פיראטים זו הזמדנות נהדרת בשביל הקטנטנים להכנס ליום אחד לנעליהם של שודדי הים המוהללים.


עיצוב שולחן למסיבת פיראטים


לעצב שולחן כיבוד למסיבת פיראטים זו משימה מאוד פשוטה:


בחירת צבעים למסיבת פיראטים


הצבעים הדומיננטים הם לבן, שחור, אדום וזהב. אם לא מתאים לכם להוציא כסף על כלים ממותגים, מספיק להשתמש במפיות, כוסות וצלחות בצבעים שחור/אדום/לבן ושילובים ביניהם, כדי לקבל אווירה של שולחן פיראטים.


קישוט השולחן


קשטו עם סמלים של פיראטים כגון יריעות, מטבעות זהב, חרבות וכו'. השתמשו באביזרים מתחפושות פיראטים (אם יש לכם). בחנויות רבות ניתן למצוא אביזרים שונים לקישוט שולחן ולכיבוד בנושא פיראטים.





סמלים של פיראטים


תיבת האוצר של פיראטים




מטרת העל של כל פיראט היא למצוא תיבת אוצר, מלאה בזהב, אבני חן ועוד דברים יקרי ערך. הוא יוצא למסע הרפתקאות בלב הים על ספינה גדולה, ודבר לא יעצור אותו.

הכינו "מסע" פרטי לילדי המסיבה:

החביאו תיבת אוצר עם פינוקים בתוכה ושלחו אותם לחפש אותה ברחבי הבית/החצר.

אצלינו המסיבה היתה מתוכננת להיות בחוץ, אך התוכניות השתנו ברגע אחרון בגלל גשם, והמסיבה הועברה לתוך הבית.

היתה לי תיבה מעץ עתיק בבית ובתוכה שמתי מיני-תיבות אוצר, עם שמו של כל ילד חרוט בתחתית התיבה. את התיבות קניתי בחנות יצירה. הדבקתי עליהן מדבקות שמדמות אבני חן. זו בעצם גם היתה המתנה שכל ילד קיבל. המסר היה שכל ילד יוכל לשים בתוך התיבה את הדברים שהם יקרי ערך עבורו.

"מסע" חיפוש התיבה וגילוי המתנה בתוכה היה כמובן החלק האהוב על הילדים בערב הזה.


תחפושות של פיראטים

ילדים תמיד אוהבים להכנס לתוך הדמות של נושא המסיבה. ממש כמו בחג פורים, הם "זוכים" להיות דמות אחרת בעזרת אביזרים/תחפושות, וגם להתנהג כמוה. הכינו רתיעות לעיניים, חרבות, אביזרים מתחפושות ישנות ותנו לילדים לבחור לבד במה להשתמש.




ספינת הפיראטים


אין סיפור פיראטים בלי ספינת פיראטים, ואין מסיבת יומהולדת של פיראטים בלי עוגה!


עוגת ספינת פיראטים בקלי קלות


העוגה היפיפיה והמרשימה הזו היא אחת העוגות הקלות יותר להכנה שיצא לי לעשות (ואפיה זה לא הצד החזק שלי).

מדובר בעוגה כושית פשוטה, במקרה הזה בשתי עוגות, כדי לקבל גובה, חתוכה בצורה של סירה, ומקושטת בממתקים.





יש משהו קסום בלקשט עוגה בממתקים. מלבד העובדה שזה מאוד כיף והחלק האהוב עלי בהכנת העוגה, אני נמסה מלראות את הילדים מתאספים סביב העוגה ומלקטים באצבעותיהם הקטנות ממתק-ממתק. לאט, בזהירות, בהנאה, כל אחד בתורו. כך קרה גם ביומהולדת שנה לפני כן, כשהכנתי עוגת ממתקים של ממש.

בתחילת המסיבה הושבתי את הילדים והקראתי להם מספר עיון מקסים על פיראטים. סיפרתי להם מה הולך להיות במסיבה. באותו ערב ירד גשם. הכנתי פצצות תותח (בלוני מים שחורים) ויצאנו לסיפון (מרפסת) מתחת למפרשי הספינה (מטריות) להטיל את הפצצות הרטובות.


חג פירטאים שמח!



47 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page