top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תIlona Porat

זר לראש מפרחים טריים

עודכן: 5 בפבר׳ 2022




יום הולדת 🌺 בנות 🌺 פרחים 🌺. כל ילדה רוצה להרגיש קצת נסיכה, בייחוד ביום ההולדת שלה. ואין משהו חגיגי יותר מפרחים. כתר מפרחים טריים עושה את היום המיוחד הזה ליותר אמיתי ואותנטי, לעומת כתר מפרחים מלאכותיים מפלסטיק. זה נכון שכתר מפלסטיק מחזיק מעמד ומתאים להרבה אירועים לאורך כל ימות השנה. אבל ביום הולדת, צריך משהו אחר, משהו מיוחד, שנכון וקיים רק ליום הזה (הרי הפרחים ינבלו כבר למחרת) - זר לראש מפרחים טריים.


הזר לראש הזה הוכן עבור ילדה מקסימה שחגגה יום הולדת 7 באמצע סגר הקורונה הראשון. ומה לא נעשה עבור הילדים שלנו, בייחוד בסגר :) הילדה ביקשה - הילדה קיבלה!



מה צריך כדי להכין כתר פרחים לראש?


- חבילה קטנה של גיבסנית לבנה

- חבילה קטנה של ציפורן ורודה

- חבילה קטנה של חרצית לבנה

- חוט פרזל לפרחים - 3 יח'

- פלורל טייפ ירוק

- סרט משי לקשירה אחורית


איך מכינים זר לראש?


ההכנה פשוטה אך דורשת מיומנות וזמן. ישנן מספר שיטות הכנה, אני השתמשתי כאן בשיטה הפשוטה של כל פרח בנפרד מלפפים עם הפלורל לטייפ על חוט הברזל, פרח אחר פרח. שיטה נוספת להכנת זר לראש, היא להכין הרבה מיני-זרים ממספר סוגי פרחים , וללפף כל מיני-זר על חוט הברזל, זר אחר זר.


ניתן למצוא ביוטיוב סרטוני הדרכה להכנת זרים לראש בשתי השיטות.


זרים לראש נפוצים מאוד לצילומי בת מצווה וצילומי חתונה. היום באופנה זרים לראש מפרחי גיבסנית לבנה בלבד. לגיבסנית לבנה מספר יתרונות:

- הצבע הלבן מתאים לכל בגד (כמובן גם לשמלת כלה לבנה)

- העלות - הגיבסנית זולה יותר, יחסית לפרחים אחרים

- הפרחים הלבנים דמויי כדורים קטנטנים מקנים תחושה של כתר אמיתי סביב לראש

- עבודת השזירה עם הגיבסנית נוחה מאוד כיון שהיא מחולקת לענפים קטנים בדיוק באורך הרצוי להרכבת הכתר.


היליה המהממת ביקשה זר לראש מגיבסנית לבנה בלבד לצילומי הבת מצווה שלה. אכן הזר מוסיף המון לתמונה, ליופי ולתחושה שהיא מעבירה. קרדיט לצלמת המדהימה - עינב קופולוביץ'






קצת היסטוריה

זר לראש היה אביזר מועדף בכל העולם במשך מאות שנים. כתרים אלו מלאים במסורת ובמשמעות. ברוב התרבויות, כתר מייצג מעמד והישגים. הכתר, באופן מסורתי, הוא בצורת פרסה או בצורה עגולה, דבר המהווה סמל לעוצמה, תהילה ונצח.


לאורך ההיסטוריה ברחבי העולם, כתרים העשויים מפרחים ועלווה מייצגים חגיגה, אהבה ופירון. הם הוצגו על ידי אמנים כמו פרידה קלו, שהפרחים בשערה שהפכו לדימוי של מרד והעצמה נשית. מלאי משמעות, כיסויי ראש פרחוניים נשזרו במסורות החברתיות והסטוריאליות של תרבויות מרוסיה ועד הוואי. מיותר לציין שכיסויי ראש דקורטיביים אלה אינם מראים סימני דהייה באופנה.

89 צפיות0 תגובות
bottom of page